torsdag 19. november 2009

Forfatterbesøk på Frederik II vgs



Tirsdag 10.11.09 var forfatter Hilde Hagerup på besøk hos klasse 2 STUF på Frederik II vgs, for å snakke om lesing og leselyst. Det ble en livlig time, med en svært engasjert dame. Elevene ble trukket aktivt med, og så ut til å ha glede av besøket. Les mer i Frederik IIs skoleavis.

Etterpå presenterte bibliotekarene Cathrine og Cecilie og norsklærer Marit de fem bøkene som er nominert. Denne seansen foregikk i biblioteket, hvor det var laget en intim krok hvor elevene satt. I forbindelse med presentasjonen var det også laget en utstilling.

11 kommentarer:

  1. Vi er i gang! Klasse 2stuF leser, skriver og samtaler om bøkene ;o)Marit

    SvarSlett
  2. Bøkene er kjempespennende.. kan ikke vente på å få lest ferdig alle i juleferien ;)

    //Sonders//

    SvarSlett
  3. jeg synes at det er kjedelig.
    jeg liker ikke å lese bøker.

    SvarSlett
  4. Jenteloven er bra.
    Et bra prosjekt så langt!

    DLJ

    SvarSlett
  5. Vidunderbarn:
    Jeg syntes vidunderbarn var en helt grei bok, jeg leste litt høyt for mamma og hun likte den bedre enn meg og syntes den var ganske morsom, kanskje fordi hun levde på 60-tallet. Det er mange bra beskrivelser og noe morsomme kommentarer, men er kanskje ikke en bok jeg ville lest om jeg ikke måtte..

    Martine Sørlie

    SvarSlett
  6. Dette prosjektet gjør at jeg får lest bøker jeg aldri ville lest ellers. Jeg tror at vi kan forbedre lese og skrive evnene våre. Dette klarer vi!

    SvarSlett
  7. Dette er et flott prosjekt med tanke på at vi kan forbedre oss innen norsk faget. Prosjektet er bra for oss. Dette klarer vi!
    MmM

    SvarSlett
  8. Natt på Frognerbadet av Sverre Henmo, er ganske bra.
    Prosjektet går bra så langt.

    SvarSlett
  9. Spennende prosjekt.
    Dby var en utrolig bra bok, beskrev livet som ungdom veldig bra :)

    SvarSlett
  10. Phenomena er en bok uten innhold!! Crap at vi må lese denne boka. Kjedelig. Alk og Ilke er 2 tvillinger som ikke bør være i en bok i det hele tatt!

    SvarSlett
  11. Vi har akkurat lest ferdig Jenteloven og synes det var en bra bok. Vi håper Annette Münch skriver en oppfølger.

    <3~<3~<3~<3~<3~<3~<3~<3~<3~<3~<3~<3~<3~<3~<3

    SvarSlett